Управління освіти Чернівецької міської ради

Чернiвецький мiський палац дiтей та юнацтва
Методичний відділ
Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 16
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

/seminar_dlja_molodikh_klasnikh_kerivnikiv_znz.doc

/seminar-1_2014.doc

Управління освіти Чернівецької міської ради

Чернівецький міський Палац дітей та юнацтва

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Школа молодого педагога

у позашкільному навчальному закладі

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

методист

З.М.Одинак

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Школа молодого педагога

 

Школа молодого педагога – один із важливих компонентів у структурі методичної роботи позашкільного навчального закладу. Вона функціонує протягом навчального року, щорічно у квітні проводиться Тиждень молодого педагога, який працює за окремим планом і практично підбиває підсумки роботи молодого педагога за цілий рік.

Мета роботи ШМП: надання молодим педагогам дієвої методичної допомоги в розв’язанні першочергових практичних проблем, адаптаційна допомога, індивідуально-психологічний супровід і підбадьорення молодої людини на початку її професійної діяльності; розвиток умінь і навичок педагога у плануванні заняття, побудова його структурно правильно відповідно до теми, мети і типу;оптимальний вибір мети, прийомів  та методів роботи з вихованцями; виховання у молодих спеціалістів почуття відповідальності за обраний шлях.

Відповідно до вимог освітнього процесу планується тематика та форми організації навчальної діяльності Школи, залучається наставники та психолог, досвідчені педагоги. До занять у ШМП потрібно залучати, крім молодих педагогів, спеціалістів, які мали перерву в роботі (декретна відпустка, довготривалий лікарняний тощо).

Досвід, набутий молодим педагогом у процесі роботи Школи, може стати стартовим майданчиком для ефективного професійного зростання. Постійне покращання, зростання власного професійного рівня, удосконалення кваліфікації повинно бути не адміністративним, а свідомо необхідним елементом фахового змужніння, внутрішньою потребою кожного молодого педагога.

А. Дістервег застерігав педагогів: „Без прагнення до наукової, творчої роботи вчитель неминуче підпадає  під владу трьох педагогічних демонів: механічності, рутинності, банальності. Він дерев’яніє, кам’яніє, опускається”.

Засідання у Школі молодого педагога спонукають до пошукової та творчої роботи не лише молодих спеціалістів, а й тих, хто працює з ними – досвідчених педагогів, наставників, завідуючих відділами, керівників гуртків - методистів.

Матеріали, які розглядаються на ШМП можна і потрібно використовувати відповідно до конкретних реалій життєдіяльності педагогічного колективу ПНЗ.

 

 

Пам’ятка молодому педагогу,

або що потрібно для ефективної організації заняття

 

  • організація, актуалізація уваги вихованців для проведення заняття;
  • створення належного мікроклімату у дитячому колективі;
  • чітке розподілення часу для проведення різних етапів заняття;
  • завчасне забезпечення заняття роздатковим та наочним матеріалом відповідно до теми;
  • підтримка вільного спілкування гуртківців у процесі практичної діяльності, формування вміння та розвиток діалогічного мовлення;
  • практикувати на заняттях надання посильних завдань,  характерних для певного виду діяльності;
  • використовувати міжпредметні зв’язки, пояснювати важливість отримання певних знань та умінь;
  • використовувати різні форми організації навчання у процесі практичної діяльності;
  • організовувати у гуртку після завершення роботи (якщо це можливо) виставку виконаних робіт з метою формування та розвитку естетичного сприйняття навколишнього світу.  

 

Управління освіти Чернівецької міської ради

Чернівецький міський Палац дітей та юнацтва

 

 

 

 

Виступ на семінарі класних керівників загальноосвітніх навчальних закладів міста

«Забезпечення необхідних умов для фізичного розвитку школярів,

збереження та зміцнення їхнього здоров’я»

 

 

 

Підготувала

методист

З.М.Одинак

 

 

 

 

 

Забезпечення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров’я

 

Створення в загальноосвітньому навчальному закладі єдиного інформаційного простору, спрямованого на формування в учнів свідомого ставлення до власного здоров’я, використання здоров’язберігаючих форм та методів роботи у навчально-виховному процесі – одне із пріоритетних завдань у діяльності педагогічного колективу школи. Метою його є збереження та зміцнення здоров’я учнів засобами виховання у дітей та підлітків навичок здорового способу життя, вироблення психологічного „імунітету” в умовах впливу значної кількості асоціальних чинників.

Найпершою складовою здоров’я кожної людини є батьківська турбота, власний позитивний приклад, що має важливий і неоціненний вплив на формування здорового способу життя у дитини. На жаль, останнім часом усі ми є свідками послаблення виховного впливу сім’ї, багато дітей із різних причин залишилися без батьківського піклування. Основний тягар у навчанні та вихованні юного покоління покладено на плечі педагогів, і класний керівник відіграє в цьому ключову роль. Він повинен сприяти підвищенню рівня особистої теоретичної підготовки з різноманітних питань виховання здорового способу життя; володіти елементарними знаннями з цієї теми; створювати сприятливий психологічний мікроклімат, виховне середовище, яке було б комфортним для кожної дитини та забезпечувало її соціалізацію.

Необхідно значно покращити рівень знань класних керівників з питань формування здорового способу життя через тренінгові заняття за програмами „рівний-рівному” та „Діалог”, самоосвіту, вивчення передового досвіду колег тощо. Один із таких тренінгів із інтерактивними вправами проведуть наш психолог та методисти. Хотілося б підтримувати зворотній зв’язок із загальноосвітніми навчальними закладами, тому закликаємо всіх поділитися своїми напрацюваннями з цього питання (письмово).

Рекомендуємо класним керівникам звернути особливу увагу на такі злободенні питання навчально-виховного процесу:

- виховання навичок здорового способу життя у сім’ї з дитинства; - адаптація першокласників до шкільного середовища; - режим дня  та особиста гігієна школярів; - адаптація п’ятикласників до режиму та навантажень у старшій школі; - вплив довкілля на здоров’я людини; - проблеми підліткового віку; - психологічне здоров’я школяра; - гендерне виховання учнів; - фізична культура і здоров’я; - раціональне і здорове харчування – запорука довголіття; - попередження і профілактика шкідливих звичок (куріння, алкоголізм, наркоманія); - раннє статеве життя і венеричні захворювання; - ВІЛ/СНІД – чума ХХ століття; - Батьківський всеобуч стосовно формування у дітей здорового способу життя та інші питання, що цікавлять батьків із цієї теми.

Загальне ознайомлення та належне вирішення вищевказаних питань – одна із найважливіших ланок роботи класного керівника. Загалом вона полягає у згуртуванні учнівського колективу, створення позитивного психологічного мікроклімату у класі, ціленаправленому функціонуванні учнівського самоврядування (координації його діяльності), виховання справжніх позитивних лідерів, які б володіли авторитетом в серед однолітків, вміло проводили серед школярів роботу щодо популяризації здорового способу життя на власному прикладі доводили важливість його переваг.

 Злагоджена співпраця адміністрації навчального закладу, педагогічного колективу, у якому кожен класний керівник, вчитель своїм власним прикладом, життєвим досвідом та широким використанням між предметних зв’язків у позакласних закладах, робитимуть велику справу в житті кожної дитини – виховають, доб’ються усвідомлення, розуміння дитиною переваг здорового способу життя, його збереження та зміцнення на довгі роки.

 

 




Copyright MyCorp © 2021
Безкоштовний хостинг uCoz